sobota, 26 września 2015

CIASTO Z SUROWĄ CZEKOLADĄ

CIASTO Z SUROWĄ CZEKOLADĄ

To najsmaczniejsze ciasto jakie udało mi się zrobić. Nie mogłabym , nie podzielić się z Wami przepisem :)
Koniecznie spróbujcie.

Składniki:
-surowa czekolada gorzka
-2 dojrzałe banany
-mąka z tapioki ( ale równie dobrze może być inna jaką masz )
-6 jaj
-200 ml mleka kokosowego
-kilka łyżek kakao ( w zależności od tego jak bardzo czekoladowe ciasto chcesz uzyskać. Ja wsypałam 4 łyżeczki )
-ksylitol / miód
-krzaczek mięty
-olej kokosowy

Sposób przygotowania:
Na szczęście w przygotowaniu ciasta nie ma nic trudnego :)
Zacznij od rozpuszczenia mleka kokosowego, z surową czekoladą, ksylitolem i kilkoma łyżeczkami kakao, w małym rondelku. W tym czasie kiedy podgrzewamy czekoladową masę możemy już przygotować resztę. Rozbij 6 jaj i dodaj do tego 2 banany. Wszystko zmiksuj na gładką masę. Następnie połącz masę jajeczną z tą czekoladową , pozostawiając odrobinę czekoladowej do przygotowania polewy. Następnie do całości dodaj mąkę. Dodaj jej tyle aby uzyskać dość gęstą masę. U mnie było to około 100 g mąki z tapioki. To wszystko wymieszaj do momentu aż nie będzie grudek. Następnie wlej masę do wysmarowanej olejem kokosowym blachy i piecz w 180 stopniach do suchego patyczka, czyli do momentu kiedy wsadzając wykałaczkę do ciasta będzie ona sucha. Kiedy ciasto znajdzie się w piekarniku przygotuj polewę . Weź odlaną masę czekoladową i dodaj 3-4 łyżki oleju kokosowego, oraz listki mięty ( ja oskubałam prawie cały krzaczek ale jeśli nie lubisz intensywnego miętowego posmaku możesz użyć mniej , lub wcale ). Następnie wszystko zmiksowałam na gładką masę.
Kiedy ciasto będzie gotowe, pozostaw je do ostygnięcia i dopiero na zimne ciasto dodaj polewę. Wstaw na kilka godzin do lodówki a później zaproś gości na przepyszne ciasto czekoladowe!

SMACZNEGO :)

1 komentarz:

  1. Oj chyba wpróbuje:) bardzo podoba mi sie ten przepis!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń